2010-03-27

Spegelblankt...

Jag har varit på utbildning hela veckan och har inte haft en minut över till fiske. Igår så slutade vi klockan 13 så en kortare tur var planerad. När jag sitter i bilen så visar ute tempen 17 grader. Wow, våren har verkligen kommit:)

Framme vid den tilltänkta fiskeplatsen så är det riktigt vackert. Solen skiner och det är helt vindstilla och havet ligger helt spegelblankt framför mig. En massa vita svanar fulländar bilden. Skulle väl tro att det är bland dom sämsta förhållandena som man kan ha, men här skulle ändå fiskas. Efter att ha fiskat av hela revet så lyckas jag gå och snubbla på en sten och blöter ned mig. Rutinerat:( Mäter vattentempen (inte i mina vadare...) till hela 6,9 grader, helt otroligt. Sist jag var ute var den knappt 2 grader, men så blir det med varmt väder och pålandsvind. Det är vid sådana tillfällen man kan ha kanonfiske, men inte idag. Efter att fiskat en stund till så packar jag ihop för att ha en kväll med familjen. Imorgon blir det nya försök.
Spegelblankt och svanar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar