2010-03-14

Fyra i rad...

I fredags var jag ute igen. Måste säga att jag normalt sett är bortskämd med att få fisk. Inte van att ha så här många bomturer, även om det brukar bli några stycken per år. Men tre i rad som det är frågan om nu... Så idag skulle det givetvis släppa!!

Kommer ner till favoritrevet vid 07.15 och förhållandena är nästan perfekta. Lagom färg i vattnet och en ca sex sekundmeters västlig vind som skapar fin rörelse i vattnet. Ser riktigt hett ut! Mäter vattentempen som är 1,2 grader, kallt men normalt för denna säsong. Sätter på en Magnus och börjar fiska mig fram över revet. Måste bara vara fisk inne. Efter en dryg timmes koncentrerat fiske och flera flugbyten så ger jag upp detta rev. Tror mycket på att röra sig om man inte känner fisk, särskilt när vatten tempen är så kall som den är nu. Fortsätter till nästa ställe...och nästa...och nästa. Ja, så kunde jag fortsätta även idag. Fisktomt för mig. Däremot träffade jag Patrik från Ystad som fått två grönländare vid Engelskan på morgonen och dessutom hade tappat ett par fiskar till. Vissa kan dom, men jag är tydligen inte en av dessa just nu:( Men det är bara att ta nya tag.

Så, nu har jag gått bom fyra turer i rad men det börjar närma sig fisk!

Undrar om jag inte kan få till en tur på måndag morgon... Vi får se!

1 kommentar:

  1. Vad säger man. Bara ta nya tag. inget fel med frisk luft iofs...

    SvaraRadera