2011-04-26

Tråkig avslutning...

Efter gårdagens tur var jag ju bara tvungen att göra ett försök till på Lernacken. Gick upp vid 04.15 för att få med mig gryningen. Väl på plats så är jag helt ensam. Strömmen gick fortfarande ganska stark även om den mattats något från gårdagen. Ser en hel del fisk som är uppe och visar sig och får arbeta lite med en fisk som kliver av halvvägs. Men av någon anledning är fisken riktigt försiktig. Kan ju bero på kristallklart vatten och ett kavlugnt Öresund;)

Fick i alla fall njuta av en fantastisk morgon med soluppgång och allt! Sedan kan ju tilläggas att jag inte var den piggaste familjefadern resten av dagen:)

Tyvärr fick morgonen en tråkig avslutning; jag glömde min kusthåv på en sten nere vid vattnet. En riktigt fin handgjord håv i ek/horn/masurbjörk/ av Mats Dahne. Skulle någon hittat den så får du gärna höra av dig. Klicka här så ser du hur håven ser ut.

3 kommentarer:

  1. Fy fan vad pissigt med håven. Hoppas nån vänlig själ hittar den. Håller tummarna.

    SvaraRadera
  2. Ja, riktigt surt:( Hoppas att den kommer tillbaka, men det är väl kanske inte så troligt tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Hoppas kan man ju alltid. Så typiskt att just du ska sumpa håven. Du är den ända som jag känner som har eller ja hade en sån kvalitetshåv

    SvaraRadera