2011-04-26

Familjedag med fiske på Österlen...

I onsdags tog vi som familj till Österlen för en heldag ute vid havet. Efter att ha passerat Kiviks musteri och inhandlat obligatorisk äppelmust och diverse olika juicer så kom vi ner till havet vid 13-tiden. Givetvis var alla spön med och jag tacklade upp både barnen och mitt eget dobbspö. Tyvärr är det svårt att fiska fluga när man har barnen med eftersom det blir ett och annat avbrott i fisket där man får hjälpa till med bottennapp, ta bort "sjögräsfiskar" från draget etc. Fick i alla fall in emellan göra några kast själv och lyckas faktiskt lura upp två stycken utlekta fiskar i ganska fin kondition som simmar vidare för att äta upp sig till sommaren.

Vi hade en riktigt härlig dag där vi kunde njuta av sol, fiske, mat lagad på spritkök och mycket lek. Skickar med några bilder.

Adela drillar en av öringarna som jag krokade. Något långt spö för henne kanske:) När jag skulle skölja av fisken för fotografering så lyckades jag tappa den. Men en besa är väl kanske inte så mycket att fota även om det var en fin fisk för att vara utlekt. Det märks att de börjat äta upp sig.

Min härliga familj; Edvin snart 6 år, Anna-Carin med vår dotter Alicia 5 månader och slutligen Adela 7 1/2 år

1 kommentar: