2011-04-24

Fint besök...och 16 öringar

Förra helgen hade jag fint besök av Mathias och P-A från Örebro. Deras besök har blivit lite av en tradition och jag ser alltid fram emot att de skall komma, inte minst för att det blir några dagars intensivt fiske och dessutom trevliga vänner. Att bara kunna fokusera fiske med tidiga mornar med fiske i gryningsljus och sena kvällar, det får mig att gå loss rejält!

Måste säga att vi hade några riktigt sköna dagar med ett ur fiskesynpunkt bra väder. Vi lyckades lura upp 16 öringar tillsammans, vilket vi väl får räkna som ett okej resultat. Ingen större blänkare kom upp men jag lyckades i alla fall lura en som var över måttet. Den tog på en liten cdc-räka som jag la mitt framför en head-and-tailande fisk. Jag strippade in flugan och såg plogen komma och sedan det sköna draget i linan. Härligt! Tyvärr hade jag bara min telefon att ta bilder med så kvaliteten är lite dålig:(

Skickar med lite bilder från dagarna.

Kåseberga med perfekta vågor och förhållanden. Men inte en fisk känning. Märkligt! Finns några parametrar som jag inte har koll på än...

P-A drillar fisk. En av 4 de öringar som han fick under helgen. Övrigt att nämna om P-A är att om man saknar något så kan man alltid finna det i P-A:s ryggsäck:)

Min lilla blänkare

Vår ständiga vän under fisket, svanen, har lämnat sina fotspår

Spöhållare på bilen underlättar förflyttningar från plats till plats i jakt efter fisken. På bilden saknas bara mitt Sameo Ventus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar