2009-08-19

Tillbakablick på sommarens fiske

Det här var ju så kul så jag måste lägga upp några fler bilder från sommarens fiske:)

Först har vi en bild från Älvkarleby och en lax på dryyga 5 kg.

Hade ett riktigt bra fiske. Hade under en vecka 12 st laxar och fick upp 4 av dessa. Ingen riktigt stor fisk men fina fiskar mellan 2,8 och 7,4 kg.

Tyvärr är ju Älvkarleby inte en plats man flugfiskar på, utan det är 12-13 fots spinnspön och spinnfluga som gäller. Men efter att jag har fiskat där i över 20 år så är det ändå roligt att komma tillbaka. Finns en hel del roliga minnen. Ett av de mer minnesvärda denna sommar var en morgon när min bror Anders och jag tog ett morgonfiske vid älven. Det visade sig att SMHI hade gått ut med en klass 2 varning med stormvindar och regn. Och snacka om att det blåste och regnade. Min Simms jacka blev genomblöt på en kort stund, men fiska skulle vi givetvis. Efter bara en timmes fiske så lyckas jag lura upp en lite larre. Jag trodde knappt det var sant. Var nästan omöjligt att känna grejorna men det var en trägen lax. Han högg säkert fem gånger innan jag fattade att det inte var vinden utan fisk. Laxen vägde bara 2,8 kg, men jag glömmer den aldrig, har nog aldrig fiskat i så dåligt väder förut. Men roligt hade vi:) Dessutom tappade jag en riktigt fin fisk i 10-kilos klassen som hoppade sig loss. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar