2009-08-24

Sista natten innan Lögde

Äntligen jobbar jag sista natten innan Lögde. Är ruskigt sugen på att komma upp och fiska. Landar i Umeå kl 21.10 imorgon kväll. Sedan bär det av till älven och Lögdeälvens Jakt- & fiskecamp. Blir nog till att sova första natten så att man kommer i gängorna efter 4 nätters jobbande. Sedan blir det fiske och ännu mer fiske:).

Har varit i kontakt med 2 personer som fiskat i Lögde sista veckan. Tydligen tas de mest med mindre fisk under kilot i nuläget. Men båda dessa hede fått riktigt fina Börtingar, den ena en fin fisk på 5 kg och den andra en fisk på 6 kg. Onekligen drömfiskar i detta fina vatten. Nåja, får jag någon fin matfisk så är jag nöjd. Vi hörs på lördag då jag kommer hem. Finns ju inte direkt någon möjlighet att blogga i stugan när internet saknas, och det är lika skönt det;). Inte har jag täckning på mobilen heller. Underbart! Bara fiske!

Tight L

3 kommentarer:

  1. Hälsa Norrland! Önskar er en riktigt go vecka med fantastiskt fint fiske!
    /Sofie

    SvaraRadera
  2. Tackar!! Ooh, snart är det bara två timmar så åker jag! Gött.

    // D

    SvaraRadera