2009-08-19

Förberedelse för Lögde...

Är inte förberedelsen för fisket ibland halva nöjet? Sticker på måndag upp till Lögde älv för fyra dagars fiske men har planerat, googlat, packat, fixat linorna etc sedan förra veckan. Ser så ruskigt mycket fram emot att få komma iväg:)

Jag var där för första gången i början av juli i år. Min bror Anders har talat sig varm om lögde, dels för att han har haft bra fisken där men också för att det är en så vackert älv att fiska i. Som gjord för flugspöt. Vi hade ett FANTASTISKT fiske. Under en natts fiske fick jag tre laxar och 2 havsöringar, eller börtingar som det heter i folkmun där uppe. Utöver detta tappade jag en fisk som inte ville följa med hela vägen. Laxarna vägde alla mellan 5-6 kg och öringarna 1 resp 3 kg. Anders fick en lax på ca 7 kg och tappade en öring. Nu är det väl knappast så att jag förväntar mig ett likadant fiske under mina fyra kommande dagar, men att bara få vara iväg, släppa tiden och mobilen och bara göra en sak, fiska, är det bästa jag vet.

Skickar med två bilder från Lögde aptitretare:)






Fagerstrand




Lax tagen vid Klöse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar