2011-03-19

Närmar sig...

I tisdags var det tänkt att bli fjärde gången gillt. Östliga vindar på 13 sekundmeter gjorde förhållandena lite krångliga, men skam den som ger sig. Tänkte att prova lite nya ställen på västkusten där jag aldrig fiskat förut. Brukar alltid åka ner mot syd- eller ostkusten men nu när det skulle blåsa så passmycket tänkte jag att det kunde vara värd att fiska i lite lä och i alla fall njuta av att vara ute. Började i Barsebäck för att sedan fiska mig norröver på kända platser som Ålabodarna och Borstahusen.

Vattentemp på ca 3,5 grader gjorde att det kändes varmt i vattnet jämfört med hur det varit hitintills i år. Kunde verkligen gå och njuta av att bara gå och kasta med flugspöt. Tyvärr blev det ingen fisk denna gången heller. Har uppenbart skaffat mig en riktigt dålig vana...


Vad möter i Barsebäck? Jo, denna säl som ligger och solar sig på en sten.
Runt denna sten har jag fått ganska många öringar...

Borstahusen -riktigt fin plats för fiske


2 kommentarer:

  1. Hej Daniel!

    Fantastiskt fin blogg du har. Sedan länge har jag velat prova på kustfiske, både med flugspö och kastspö.
    Du skrev att du varit i Borstahusen och fiskat. Vad är dina erfarenheter om denna platsen?

    Mvh
    Mikael

    SvaraRadera
  2. Hej Mikael!

    Vad kul att du gillar bloggen! Lite lite fiske nu bara. Familj, studier och arbete tar lite mycket av min tid.

    När det gäller Borstahusen har jag inga jätte erfarenheter av platsen. Är däremot övertygad om att den är bra. Gäller bara att hitta var fisken har sina stråk. Det är bara att nöta på och utforska med andra ord:)

    Hör av dig mer om jag på något sätt kan hjälpa till.

    Skitfiske!!

    // Daniel

    SvaraRadera