2010-08-16

Gaula...

Håller som bäst på att renovera hemma så det blir inte så mycket tid över till bloggandet tyvärr.

Dag två tog dock vid där dag ett slutade. Jag tog en sovmorgon och var ute vid älven vid 07.30-tiden. Fiskade av kurvan uppströms vår hytta och fortsatte att fiska mig nedöver, men känner ingen fisk. Ser dock en del fisk som kommer uppöver älven så det finns definitivt förutsättningar! Vattenståndet är stabilt runt 9-10 m3 i Eggafossen. Efter en repan vid stugan så fortsätter jag fisket på övre sträckan, och tro det eller ej; men en fisk tar helt klockrent på samma plats där jag tappade gårdagens fisk men hoppar av efter en minuts drillning. Underbart att känna fisk i alla fall!
Kvällsfiske på "nacken" som väl egentligen inte var en riktig nacke utan mer ett stenparti som nästan bildade en fors med nacke:)

Nytt utlägg

På detta sätt fortsätter sedan fisket de kommande dagarna. Det går knappast ett fiskepass utan att jag får fisk eller tappar fisk. Har aldrig haft ett så grymt Norge fiske förut. Mina fiskekompisar blir onekligen lite trött på mig. På våra första fyra dagar har jag 11 laxar och får upp 8 stycken av dom, helt sanslöst kul. Några av dom är mer minnesvärda än andra, och de kommer jag att skriva lite mer om senare. Tillsvidare får du hålla tillgodo med några bilder från Gaula.
Lax på 3,7 kg tagen utanför "klippan"

Fiskekompisen Janne lägger ut ett kast

Bild med Janne fiskandes och vår hytta som låg perfekt vid älvkanten!

1 kommentar: