2012-01-16

Drömfisk

Igår fick jag upprepade MMS från kompisen Peter som var ute och fiskade på sydkusten. Av någon anledning så kunde jag inte öppna bilderna så frustrationen växte. När Peter sedan ringer och jag är tvungen att avvisa hans samtal pga av att vi har besök hemma fattar jag att det är något på gång! Tillslut kan jag bara inte hålla mig utan ursäktar mig med att jag måste ringa ett viktigt samtal:). Peter inleder samtalet med att han fått en kanonöring på 72 cm och 4,6 kg... Wow, vilken fisk! Han drog på den endast utvadad till fotknölarna och med 5-10 meter av klumpen ute. Fisken kom i en klassisk plog, tog flugan i ett stenhårt hugg, och vände rakt ut i havet i en rusning som nästan tömde rullen på all backing. Väl ca 100 meter ute kunde han vända fisken som efter denna rusning var ganska spak sedan ganska odramatuiskt kunde håvas.

Bara att gratulera till en fantastisk fisk och ett fantastiskt minne!

En öring vi all drömmer om att få. 4,6 kg och 72 cm

Imorgon skall jag äntligen ut på kusten. Hoppas på lite spögung! Ny rapport kommer.


4 kommentarer:

  1. Fina fisken! Jag publicerar den på min blogg också med länk till din blogg. Folk behöver se lite praktfiskar!

    SvaraRadera
  2. Var en riktigt härlig fisk det där =)

    SvaraRadera
  3. Gajvet!! (^_^)
    /Hjertsson

    SvaraRadera
  4. Riktigt fin Havsöring på fluga!! // Jarkko FlugFiskeSnack.Se

    SvaraRadera