2009-12-25

Redo för ny säsong...

Snart kör den nya säsongen igång för kustöringen i skåne. Det är inte utan att man längtar...

När julen är överstökad så börjar fiskefebern att göra sig gällande. Det är alltid lika spännande att starta en ny säsong. Januari brukar vara en riktigt bra månad för kustöringen med en högre andel blänkare än vad senare våren har. HUr blir det i år? Kommer det vara mycket blänkare i eller är det mest besor? Är det i år som 5+:aren går på? Hur som helst är sakerna i ordning. Ny taperad tafs på rullen. Fluglinan är uppsmord. Flugorna är redo. It's just to add some water....

Fiske är planerat den 3, 4 och 7 Januari. Om jag orkar så sticker jag även ut den 1:a. Kommer nämligen att jopbba helöa natten


Min rullväska laddad med flugor och rullar:)

6 kommentarer:

  1. Det är nära nu =D

    Hoppas för din skull att det blir lite varmare ute.

    //Mathias

    SvaraRadera
  2. Man kan ju alltid hoppas. Huvudsaken är att det inte blåser för mycket. Men det är klart, minusgrader ställer alltid till problem:(

    // D

    SvaraRadera
  3. Snart dax för lite premiärfiske. Skall bli så gött. Ses på måndag! Om plusgrader tar jag min nya tropik-keps ;-)och fiskar endast torrfluga.

    /P

    SvaraRadera
  4. Hej Daniel,

    Trevlig läsning på din blogg!
    Som öringfiskare i trakterna kring Göteborg är man ju lite avundsjuk på storleken på era öringar!
    Jaja, Man skall ju besöka Östkusten i Mars och hoppas på lite större fiskar då!!

    Lycka till på premiären!

    Kolla gärna in min blogg!

    www.flyfiction-andreas.blogspot.com

    //Andreas

    SvaraRadera
  5. Daniel, du är orättvist bra kittad, du har gjort dej själv en otjänst eftersom du inte kan skylla på något!
    Hur blir det i mars tror du? Ses vi nåt då? Jag och tim satsar på 5e. Sen ser jag ju gärna att du kommer ut till styrsö som vanligt i sommar, sist va de riktigt trevligt!

    Ha de gott!
    Albin

    SvaraRadera
  6. Hallå Albin!

    Som du säger så har jag gjort mig själv en otjänst:) Har tyvärr inte hunnit vara ute något pga av att min pappa dog på nyårsdagen helt plötsligt. Har varit hemma i Uppsala hela tiden. Riktigt tungt:( Men så är väl livet ibland. Hoppas att komma ut lite snart i alla fall.

    Jag jobbar hela helgen den 5:e och framåt, så jag kan nog inte hänga med, tyvärr. När det gäller sommaren så kommer jag definitivt ut på Styrsö, så där ses vi:)

    Vi hörs!!

    // D

    SvaraRadera