2012-12-31

Epilog 2012

Fiskeåret 2012 går ju knappast till historien för mig. Har aldrig fiskat så lite på kusten sedan jag blev skåning.  Kustfisket kan sammanfattas med 4 fisketurer och fem kustöringar. Invigde mitt nya kustspö, Sameo Ventus, som är ett helt fantastiskt kustspö med bra tryck utan att förlora känslan.

Laxfisket var däremot desto bättre, även om jag för första gången blev utan lax i Lögde i år. Bjerkreim bjöd på ett fantastiskt fiske med 8 laxar på en vecka, och jag blev helt såld på älven. Det bästa var nog att all lax tog jag med enhandsspöt, vilket Hösten bjöd på några gäddturer och jag fick nog ett 50-tal gäddor på flugspöt, vilket är kul .

Nu inväntar jag att kustfisket skall köra igång. är riktigt sugen på att komma ut och hoppas att komma ut ett par gånger i månaden i all fall.

Ha ett riktigt bra fiskeår 2013!!

// D

1 kommentar: